Az M3-as metróvonal felújításához tartozó felszíni forgalomtechnika

A projekt képekben

A projektről bővebben

Az M3-as metróvonal rekonstrukciója a Főváros egyik legjelentősebb közlekedési beruházása. A 3-as metró napi mintegy 500 ezer utast szállít. A rekonstrukció munkálatai pedig az utasokon kívül a felszíni közlekedést is befolyásolják. Egyrészt a metrópótló buszok útvonalainak kialakítása miatt, másrészről pedig a projekt részét képező közműkiváltási munkák miatt. A felszíni közlekedés fennakadásmentes és zavartalan működésének biztosítása pedig rendkívül nagy feladatot jelent. A nagyszabású projekt teljes kivitelezése több ütemben zajlik és több éven át tart.  Azokon a szakaszokon pedig ahol épp zajlanak a munkálatok útszűkületekre, részleges sávlezárásokra, forgalomterelésekre és sebességkorlátozásokra kell számítani.

A projekt jellege miatt ezek az ideiglenes forgalmi-rend változások a város legforgalmasabb csomópontjait és útszakaszait érintik. Ennek megfelelően, a felszíni terelések kiépítése rendkívül komplex feladat. Jellemzően éjszaka történik a jelző táblák és terelőelemek kihelyezése, vagy az ideiglenes burkolati jelek felfestése. Továbbá, ahogy az építkezési munkák haladnak, a szükséges terelések helyszíne is gyakran változik.

Kiemelten fontos, hogy a forgalomtechnikai eszközök kihelyezését minden esetben pontos egyeztetés és alapos tervezés előzze meg. A gyors és megbízható kivitelezés pedig elengedhetetlen.

A mindig éjszaka folyó munkálatok mellett, tovább nehezíti a munkát, hogy gyakran a legextrémebb időjárási körülmények között kell megoldani a különböző forgalomtechnikai feladatokat. A földalatti feltárások esetében pedig kihívást jelent a munkagödrök mellett is megfelelő szélességű terelősávok kialakítása és forgalomtechnikai eszközök szakszerű kihelyezése. Mivel gyakran Budapest nagy forgalmú szakaszai érintettek az alapos tervezés és hatékony kivitelezés mellett, fontos volt a BKK naprakész tájékoztatása is.

A korszerűsítés a vonal Északi szakaszán (Újpest-központ és Lehel tér állomások között) kezdődött, majd a Déli szakasszal folytatódott (Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest állomások között). A középső szakaszon (Lehel tér és Nagyvárad tér állomások között) pedig jelenleg is folyik a munka.

Az ideiglenes terelések kiépítése mellett cégünk felel a végleges forgalmi rend visszaállításához szükséges forgalomtechnika kivitelezéséért is. Úgymint a szükséges KRESZ táblák gyártása és telepítése, illetve a tartós útburkolati jelek festése és ragasztása az elkészült szakaszokon.

Legújabb projektjeinkről folyamatosan töltünk fel képeket és videókat közösségi média oldalainkra. Látogasson el a CSP Trade Facebook és Instagram oldalára!

Amennyiben bármilyen kérdése van szolgáltatásainkkal, vagy termékeinkkel kapcsolatban, kérjük forduljon hozzánk bizalommal.

További projektek, amelyekre büszkék vagyunk